Nyújtás és flexibilitás

Ízületi fájdalom nyújtás után

Amit a nyújtásról tudni érdemes

A megfelelő izmok rendszeres nyújtásával növelhetjük az ízületek mozgásterjedelmét, egyszóval jelentősen visszafoghatjuk azt a lassú öregedési folyamatot, melynek egyik melléktermékeként az ízületi mozgáshatár fokozatosan beszűkül. Azzal, hogy az ízületeket körülvevő izmok és ínak rugalmasabbá válnak, csökken a szerencsétlen, ügyetlen mozdulatokkal járó rándulás, húzódás, izomszakadás veszélye.

Fárasztó fizikai igénybevétel, edzés, a ház körül és házban végzett hosszantartó munka hatására a dolgoztatott izmok megrövidülnek, így azokat a mozgás befejeztével meg kell nyújtani. Ezzel növeljük a megterhelt izmok vérellátását.

ízületi fájdalom nyújtás után csípőfájás és reuma

Ennek a nyújtásnak a hatására az izomban felszaporodott melléktermékek pl. Arról nem is beszélve, hogy az izmok jóval terhelhetőbbé, mi több: esztétikusabbá válnak a hónapok múlásával.

Izomfájdalom okai, kivizsgálása és kezelése

Türelemmel és kitartással az ízületi hajlékonyság bármely korban fejleszthető, de mindenkor fontos a helyes testtartás és kivitelezés. Az izmot sosem szabad rángatni, erőszakosan nyúlásra kényszeríteni, mert épp az ellenkező válaszreakciót fogjuk kapni. Az izom védelmi rendszere összehúzódást rendel el, az izom hirtelen megrövidül, esetleg sérül.

Az optimális izomhossz hiányában bármennyit is erősítünk, maximális izomerő nem érhető el, illetve csökken ízületeink mozgásszabadsága. A téli hidegben ezeken a szempontokon kívül a sérülések megelőzésében még nagyobb jelentőséggel bír, hiszen hideg hatására az izmok merevvé válnak, és rugalmasságuk csökken.

A nyújtó gyakorlatok rendszeres alkalmazásával az izmok és ízületek terhelhetősége megnő. Az edzés végi stretching pedig részét képezi a következő edzésre történő készülésnek! A nyújtás 3 alaptípusa Dinamikus nyújtás — Csak bemelegített izmokra alkalmazzuk! Nyújtás apró, finoman rugózó mozdulatokkal.

ízületi fájdalom nyújtás után mely krém jó az ízületekre

A legjobb, ha bemelegítés után alkalmazod, hisz ez is része az izom felkészítésének az elkövetkező igénybevételre. Statikus nyújtás — Bár reggel jólesik egy-két finom nyújtózkodás, ezen túl ezt a fajta nyújtást is csak akkor egészséges, ha már bemelegített izmokra alkalmazzuk! Többmásodpercen át folyamatosan kitartott nyújtógyakorlat, rugózás nélkül.

A kitartás másodpercig tartson 3-szor ismételve, vagy másodpercig 4-szer 5-ször ismételve.

Segítség az 5 leggyakoribb sportsérülés esetén

Minden sportprogram, edzés záró perceit az igénybevett izmok statikus nyújtása tegye ki! Az izmot előbb ízületi fájdalom nyújtás után megfeszítjük egy külső ellenállás segítségével úgy, hogy az izom ne rövidüljön meg. A megfeszített helyzetet másodpercig tartjuk ki, majd másodpercig teljes ellazítás következik, végül statikus nyújtás szintén másodpercig kitartva.

Tehát a megfeszítés és a nyújtás időtartama megegyezik.

ízületi fájdalom nyújtás után deformáló artrózis diagnosztikai kezelés

Ízületi fájdalom nyújtás után nyújtás alapelvei Sose nyújtsd túl az izmot! Kerüld a túlzott fájdalomérzetet! A sérült izmoknak, ínaknak és ízületeknek hagyj időt a regenerálódásra, ilyenkor ideiglenesen szüneteltesd a nyújtógyakorlatokat!

Hasznos tanácsok nyújtáshoz

Kezdőként rövidebb ideig tartsd ki a különböző nyújtó testhelyzeteket, később növelheted a kitartás időtartamát! Adj időt az izomnak a megnyúlásra! Türelmesen tartsd ki a pozíciót, lélegezz mélyeket, egyenletesen!

ízületi fájdalom nyújtás után gyógyszer a hát ízületeire

A második és harmadik ismétlésre már készségesebben fog az izom reagálni! Jó, ha a nyújtást a gyengébb oldallal kezded — ha jobbkezes vagy, akkor a bal karral — és előbb a végtagok távolabbi részeit nyújtsd meg, majd onnan haladj fokozatosan befelé!

Nyújtás és flexibilitás

A feszítő izmok lenyújtása után mindig nyújtsd meg a hajlító izompárokat is! Például a combfeszítők nyújtása után a combhajlítókra koncentrálj!

Néhány egyszerű gyakorlat vállfájdalom ellen hatásos lehet a mindennapokban a fájdalom enyhítésére. Hogyan épül fel a vállízület? A vállízület az egyik legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízületünk, a felső végtag laza, szabad mozgását teszi lehetővé.

Kapcsolódó cikkek.